Στα πλαίσια της ενδοσχολικής επιμόρφωσης την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε η 2η επιμορφωτική δράση με τον τίτλο: ” ΟΙ ΑΘΕΑΤΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ” με ομιλητή τον συνάδελφό μας Αβραμμίδη Ιωάννη, ο οποίος έχει και τις δύο ιδιότητες (ΠΕ70 & ΠΕ08).

Στο σεμινάριο παρουσιάστηκαν:

  • Οι δυνατότητες διάγνωσης του επιπέδου ωρίμανσης των μαθητών/τριών  μέσα από τις επικρατέστερες θεωρίες σταδίων , βάσει των χαρακτηριστικών του σχεδίου τους.
  • Οι δυνατότητες διάγνωσης εντάσεων στο ψυχοσυναισθηματικό προφίλ των μαθητών/τριών , μέσω ειδικών προβολικών τεστ σχεδίου.
  • Οι ψυχικές ανάγκες των μαθητών/τριών που βρίσκουν εκφραστικές και λειτουργικές διεξόδους μέσα από το μάθημα των εικαστικών.
  • Η δυνατότητα βελτίωσης της έντασης των νοερών εικόνων και η μέσω αυτής βελτίωση του γλωσσικού νοητικού συστήματος οικοδόμησης εννοιών, εύρεσης συνωνύμων, σύνταξης προτάσεων.
  • Η δυνατότητα άσκησης – μέσω του μαθήματος των εικαστικών- του γνωστικού νοητικού συστήματος αναλογικής χαρτογράφησης ,  με  μεταφορά των δεξιοτήτων στη βελτίωση της εύρεσης και κατανόησης των ποιοτικών και ποσοτικών αναλογιών στο πεδίο της μαθηματικής σκέψης.
  • Η άσκηση και ολοκλήρωση της κεντρικής χωροταξικής νοητικής δομής (μέσω κατάλληλων ασκήσεων του μαθήματος των εικαστικών) και η -μέσω αυτής- βελτίωση της ικανότητας επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων από τους/τις μαθητές /τριες .
  • Προγράμματα Διδακτικής Μαθηματικών που χρησιμοποιούν τις σχεδιαστικές αναπαραστάσεις των μαθητών ως αναγκαία φάση της επίλυσης προβλημάτων και της οικοδόμησης μαθηματικών εννοιών.
  • Μεγάλα προγράμματα ενσωμάτωσης των Τεχνών στη διδασκαλία όλων των γνωστικών αντικειμένων και τα θετικά αποτελέσματά τους σε ΗΠΑ και Καναδά.

 

Επιγραμματικά, στο Σεμινάριο με τίτλο  «Οι Αθέατες λειτουργίες του μαθήματος των Εικαστικών», εξετάστηκαν οι διαγνωστικές δυνατότητες – μέσω των παιδικών σχεδίων – των επιπέδων  της νοητικής ωριμότητας και των ψυχοσυναισθηματικών δεδομένων των παιδιών      και   παρουσιάστηκε η συμβολή του μαθήματος στις εκφραστικές ανάγκες των μαθητών/τριών , αλλά και στη νοητική ανάπτυξη γνωστικών δομών τους  που σχετίζονται με τη γλωσσική και τη μαθηματική νοημοσύνη τους.

 

Αφήστε σχόλιο