Ταξίδι στην Οδοντοχώρα!

Πριν από μήνες ξεκινήσαμε μια εξερεύνηση στο σχολείο!


Με τα αυτοκινητάκια των πέντε ομάδων μας, κόκκινη, κίτρινη, πράσινη, μπλε και πορτοκαλή, ταξιδεύουμε κάθε τόσο στην Οδοντοχώρα και μαθαίνουμε πολλά και ωραία πράγματα, που μας βοηθούν στη ζωή! Μια μέρα συναντήσαμε δυο δοντάκια. Το ένα ήταν λυπημένο και το άλλο χαρούμενο! Γιατί…θα δείτε τις εικόνες και θα καταλάβετε…!

Έπειτα μάθαμε ένα τραγουδάκι για να τους τραγουδήσουμε και γυρίσαμε στην τάξη, όπου μας περίμεναν νέες περιπέτειες!

Και τώρα… θέλετε να παίξουμε ένα παιχνίδι; Αν ναι, συνεχίστε να διαβάζετε…

Αν όχι, γεια σας!!!

Θέλετε λοιπόν!


Το παιχνίδι λέγεται “Αν ήταν…” και πρέπει να βρείτε τι είναι αυτό που βάλαμε στο μυαλό μας…

Μαντέψτε λοιπόν…

Αν ήταν γλυκό… θα ήταν κάτι με ταχίνι, μελάκι και ξηρούς καρπούς, θρεπτικό και με πολλή ενέργεια!

Αν ήταν φαγητό… θα ήταν κάτι μαγειρεμένο με ελαιόλαδο, πολλά λαχανικά και μπόλικη αγάπη!

Αν ήταν λουλούδι… θα ήταν ο κισσός που με υπομονή σκαρφαλώνει και αγκαλιάζει στοργικά ό,τι ακουμπήσει!

Αν ήταν ηλικία… θα ήταν από έμβρυο μέχρι και αιωνόβιος γέροντας ή γερόντισσα!

Αν ήταν παροιμία θα… ήταν “των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν…” προσέχουν τη διατροφή τους!

Μήπως το βρήκατε;

Ας συνεχίσουμε λιγάκι ακόμη!

Αν ήταν μέρος του σώματος… θα ήταν το μυαλό, που δίνει εντολές και για το τι βάζουμε μέσα από τους φρουρούς του σώματος, τα δόντια μας!

Αν ήταν εκπαιδευτικό πρόγραμμα… θα είχε σχέση με θεατρικό παιχνίδι και διατροφή!

Αν ήταν παραμύθι… θα ήταν το πολύ ωφέλιμο παραμύθι της κυρίας Άννας Σελίδου, η οποία μας επισκέφτηκε διαδικτυακά, «Το Σώμα και το Στόμα και η μπάμπω Τερηδόνα», των εκδόσεων Μετρονόμος.

Με τα υπέροχα, ρυθμικά και διδακτικά τραγούδια του ταξιδέψαμε σε ένα κόσμο αλλιώτικο …

Οι ερωτήσεις μας πολλές…

  • Ποιες τροφές πρέπει να τρώμε για να έχουμε γερό ανοσοποιητικό;

  • Πώς πλένουμε σωστά τα δόντια μας;

  • Γιατί όταν κουνιέται ένα νεογιλό δοντάκι μου, γίνεται κίτρινο χρώμα ;

  • Θα μπορούσε να αλλάξει το εξώφυλλο του βιβλίου σας; Μας φοβίζει λίγο.

  • Πώς μπορούμε να κρατήσουμε τα δοντάκια μας υγιή;

  • Μπορούμε να χρησιμοποιούμε στοματικό διάλυμα στην Α΄ δημοτικού;

  • Η μάσκα επηρεάζει τα δόντια;

  • Φοβάμαι να πάω επίσκεψη σε οδοντίατρο; Τι να κάνω γι’αυτό;

  • Κάθε πότε πρέπει να βουρτσίζουμε τα δόντια μας ;

  • Ποιες τροφές κάνουν καλό στα δόντια;

  • Πώς αναπτύσσονται τα δόντια στα ούλα;

  • Πόσο συχνά πρέπει να πηγαίνω στον οδοντίατρο;

  • Γιατί τα δόντια χαλάνε με τη ζάχαρη;

  • Γιατί υπάρχει η τερηδόνα και τι κάνει;



Ναι, το βρήκατε!

Είναι το πρόγραμμα “Ταξίδι στην Οδοντοχώρα”, που πραγματοποιήθηκε από την αρχή της σχολικής χρονιάς στην παρεούλα του Α3΄.

Αν…και …”το πήρε το ποτάμι” θα συνεχίσουμε λίγο ακόμη…

Αν ήταν χρώμα… θα ήταν το πράσινο, το χρώμα της ελπίδας, επειδή το πρόγραμμα αυτό έδωσε γνώσεις σε όλους μας, που σαν τον κισσό που με υπομονή σκαρφαλώνει, έτσι και όλα αυτά χρειάζεται υπομονή για να έχουν αντίκρισμα στην καθημερινότητά μας!

Χρειάζεται επιμονή, υπομονή και …

Πρόγραμμα…

Μέσα στις χάρτινες μασελίτσες που φτιάξαμε κολλούσαμε για κάθε μήνα ένα πρόγραμμα, ώστε με τη βοήθειά του να φροντίζουμε τα δοντάκια μας!






Επίσης μετά από τη συνέντευξη που πήραμε διαδικτυακά από την κυρία Άννα Σελίδου

(Δείτε σχετικό βιντεάκι πατώντας εδώ)

αποφασίσαμε να προσπαθούμε να τηρούμε…

Δέκα συμβουλές-αποφάσεις για καλή υγεία:

1.Να βουρτσίζουμε τα δοντάκια μας προσεκτικά δυο φορές τη μέρα. Κυρίως το βράδυ και μετά από γλυκά!

2.Να μη τρώμε πολλά γλυκά.

3.Να πίνουμε αρκετό νερό.

4.Να επισκεπτόμαστε στον οδοντίατρο δυο φορές τον χρόνο.

5.Να τρώμε απ’ όλες τις τροφές, αλλά με μέτρο, όπως μας δείχνει και η πυραμίδα της διατροφής.

6.Να μασούμε μαστίχα για 10-15 λεπτά για να απομακρύνει τις τροφές που μένουν στα δόντια μας, εάν δεν μπορούμε να τα πλύνουμε (είμαστε εκτός σπιτιού).

7.Να τρώμε συχνά φρούτα και λαχανικά.

8. Να πίνουμε φυσικούς χυμούς.

9. Να προσέχουμε τι βάζουμε γενικά μέσα στο κάστρο μας που λέγεται σώμα.

10. Να γυμναζόμαστε συχνά.

Και τώρα ξεκινούμε ένα άλλο ταξίδι… πίσω στον χρόνο!200χρόνια πίσω… τότε που άρχισε η ελληνική επανάσταση! Μορφές και μνήμες του 1821 θα ζωντανέψουν το 2021 στο 21ο Δημοτικό Σχολείο μας!!! Σε κάποια επόμενη ανάρτηση θα σας παρουσιάσουμε τις εντυπώσεις μας από το ταξίδι αυτό! Μέχρι τότε σας χαιρετούμε!

Με αγάπη, οι μικρές εξερευνήτριες και οι μικροί εξερευνητές της παρεούλας του Α3′!





Αφήστε σχόλιο